Blog Sukses 5S

"Gerbang perkongsian kreativiti & inovasi anda, semoga kita menjadi insan yang berfikiran sukses....senyum, seronok, sejahtera & syukur selalu.."
>>>> Fokus kepada Amalan Persekitaran Berkualiti 5S/QE - Sisih, Susun, Sapu, Seragam & Sentiasa Amal.. Jom 5S!! <<<<

Jumaat, 21 November 2014

5S - Kursus EKSA Jab.Pendidikan WP K.Lumpur 12-14 Nov.2014

Jabatan Pendidikan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (JPWPKL) telah Berjaya menganjurkan Bengkel Ekosistem Kondusif Sektor Awam (EKSA) pada 12 hingga 14 November 2014 yang lalu di Ipoh, Perak. Hampir 35 peserta dari kalangan urus setia dan jawatan kuasa telah menghadiri bengkel ini. Objektif utama penganjuran aktivti ini adalah untuk memberi pendedahan pelaksanaan EKSA dan menghasilkan dokumentasi yang sistematik dan seragam.
Bengkel 3 hari ini telah menjemput Penceramah dan Fasilitator dari Champion EKSA MAMPU iaitu saudara Mohd.Daud Mahdzur dan saudara Rabiulkhair Mohd Nor bagi perkongsian amalan-amalan 5S dalam pelaksanaan EKSA ini. Bengkel yang diketuai oleh Tn.Hj.Mohd Noh Buhari, serta penyelaras Pn.Norainon Ramli telah mencapai objektifnya atas komitmen semua peserta dan jadual bengkel yang teratur.
Hari Pertama : Pengenalan EKSA / 5S / QE

Hari Ke-2 : Audit EKSA, Dokumentasi dll

Hari k-3 : Pembentangan & Rumusan

Pembentangan Kumpulan - Hasil Kerja
Urus setia Kursus  EKSA JPWPKL
 Sedikit info berkenaan pelaksanaan 5S di agensi ini, ia telah memperolehi Pensijilan 5S dari MPC pada tahun 2013-2014, di mana kini JPWPKL kini dalam peralihan ke pensijilan EKSA MAMPU yang disasarkan pada tahun 2015. Semoga Berjaya dan menjadi contoh kepada aegnsi-agensi lain. Sukses JPWPKL!

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...