Blog Sukses 5S

"Gerbang perkongsian kreativiti & inovasi anda, semoga kita menjadi insan yang berfikiran sukses....senyum, seronok, sejahtera & syukur selalu.."
>>>> Fokus kepada Amalan Persekitaran Berkualiti 5S/QE - Sisih, Susun, Sapu, Seragam & Sentiasa Amal.. Jom 5S!! <<<<

Rabu, 20 Mei 2015

5S: KURSUS EKSA PEJABAT KESIHATAN DAERAH KERIAN PARIT BUNTAR

Pejabat Kesihatan Daerah Kerian Parit Buntar, Perak telah berjaya menganjurkan Kursus Perlaksanaan Ekosistem Kondusif Sektor Awam (EKSA) pada 24-26 April 2015 bertempat di Lumut, Perak. Sejumlah hampir 50 peserta telah menyertai program ini selama 3 hari 2 malam. Pengisian yang penuh dengan informasi terkini berkaitan 5S dan EKSA telah disampikan oleh Juara EKSA MAMPU iaitu Pn.Norhaidah dan En.Rabiulkhair. Program kursus adalah seperti gambar dibawah:

Program dimulakan dengan Lawatan EKSA ke Mahkamah Syariah Daerah Kerian, dimana hasil lawatan berkenaan akan digunakan dalam kursus ini. Perjalanan kursus berjalan lancar denagn kerjasama peserta dan urus setia PKD Kerian.

Penyampaian taklimat oleh Juara EKSA yang dibuat hingga sesi malam, dan peserta memberi komitmen dalam menjayakan kursus ini.

Sesi Pencambahan Idea Kreativiti dalam menghasilkan Label Pergerakan Pegawai di bentangkan oleh semua kumpulan. Agak menarik dengan idea -idea yang bernas...




Sesi Pembentangan Berkumpulan, dalam Aspek Penemuan Audit dan Kaizen

Majlis Sesi Soal Jawap dan Penutup disampaikan oleh Dr. Hjh. Thaherah Nor. Penyampaian cenderahati dan hadiah juga diberi kepada penceramah dan kumpulan. Semoga Sukses PKD Kerian dalam melaksankan program EKSA ini.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...