Blog Sukses 5S

"Gerbang perkongsian kreativiti & inovasi anda, semoga kita menjadi insan yang berfikiran sukses....senyum, seronok, sejahtera & syukur selalu.."
>>>> Fokus kepada Amalan Persekitaran Berkualiti 5S/QE - Sisih, Susun, Sapu, Seragam & Sentiasa Amal.. Jom 5S!! <<<<

Rabu, 27 Mac 2013

5S - Koleksi Kertas Pembentangan Konvensyen 5S/QE MPC 2010-2012

 
Berikut Himpunan / Koleksi Kertas Pembentangan Amalan Persekitaran Berkualiti 5S/QE semasa Konvensyen Kebangsaan 5S/QE anjuran MPC (Perbadanan Produktivti Malaysia) bagi tahun 2010,2011 dan 2012.

Atas permintaan ramai pengiat Amalan 5S/QE yang memohon kertas-kertas pembentangan berkenaan, dan K' terpaksa emel setiap satu kertas pembentangan berkenaan yang kadang-kadang tidak sempat nak beri sepenuh perkhidmatan terbaik dalam perkongsian tersebut.

Apabila permintaan melalui emel, maka kertas pembentangan ini perlu di’kecil’ kan sizenya (format PDF). Berikut proses ‘kecilkan size’ berkenaan, ia akan mengakibatkan keseluruhan imej dalam kertas pembentangan itu menjadi kabur, kualiti rendah dan tidak jelas langsung.

Susulan masalah berkenaanlah, K’ ambil langkah dengan menyusun semula kertas-kertas pembentangan 5S/QE ini yang ada dalam simpanan dari tahun 2010, 2011 dan 2012 (terima kasih juga rakanku Zamiluk Maahin atas perkongsian kertas-kertas ini). Maka terhasil dan terbitlah:

“CAKERA PADAT (DVD) KOLEKSI KERTAS PEMBENTANGAN @ KONVENSYEN KEBANGSAAN 5S/QE ANJURAN MPC BAGI TAHUN 2010, 2011 & 2012”

Nota : Koleksi:

TAHUN 2010 : Hanya 5 kertas pembentangan sahaja (ini kerana pada tahun berkenaan hanya agensi terpilih sahaja yang membuat pembentangan = MPC, JPN, PERODUA, TNB & wakil SINGAPURA);

TAHUN 2011 : Sejumlah 48 agensi yang membuat pembentangan (tetapi hanya 36 kertas pembentangan sahaja yang dapat dipaparkan + Bonus : 1 Kertas Kajian Kes MPC); dan

TAHUN 2012 : Daripada 67 agensi yang membuat persembahan, hanya 34 kertas pembentangan yang dapat dipaparkan (berikutan masalah teknikal / kertas pembentangan tidak dapat papar/tidak diterima urus setia MPC).


http://koleksi5s.blogspot.com/
75 Kertas Pembentangan 5S/QE dihimpunkan dalam DVD ini, daripada 120 agensi (yang bersize 3.4 GB) untuk dibuat rujukan dan panduan dalam pelaksanaan Amalan 5S/QE yang berkesan. Kepada agensi berkenaan yang terlibat dalam Konvensyen Kebangsaan 5S MPC ini, mohon keizinan perkongsian pengalaman dan ilmu ini, dan diharap perkongsian ini dapat menyemarakkan lagi industri 5S di negara kita dan kertas pembentangan anda ini adalah yang terbaik untuk dipaparkan dan akan menjadi panduan dalam pelaksanaan 5S/QE di lain-lain agensi. Terima kasih….

Untuk mendapatkan Salinan DVD ini, bolehlah ke link berkenaan:

http://koleksi5s.blogspot.com/

Semoga Sukses Semuanya & Sejahtera Sentiasa – K’2013

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...